2016. október 2., vasárnap

A nagy nap(ok)

A műtét előtt pár nappal e-mailben kaptam utasításokat a klinikátol arról hogy hogyan készüljek majd a nagy napra: mit ne egyek, igyak, mit mellőzzek..kényelmes ruhát, papucsot ne felejtsek majd vinni.

Reggel fél 8-ra volt időpontom , érkezésemkor már mindenki ott volt, kedves fogadtatásban volt részem. Rövid adminisztrációs feladatok intézése után átöltöztem, fájdalomcsilapitót kaptam majd a hajnyirás következett.

Ezután a doktornő elmagyarázta mi fog történni a műtét 2 napján, majd elkezdődött a beavatkozás.
A délelőtt folyamán hason kellett feküdnöm, helyi érzéstelenítéssel kezdődött a műtét, ami egy picit fájdalmas volt, viszont segített a későbbiekben.
Az érzéstelenítés után a a doktornő elkezdte a furást, a graftok kiemelesére. Fájdalmat most már nem éreztem, a fúrás közben beszélgettünk, megtudtam hogy egy gratfban 1-5 hajszál található ( minél több hajszál annál "jobb" a graft minősége )
A fúrás után a a műtős kiszedegette a graftokat és megszámlálása, majd ezek feldolgozása.

Ezután következett az ebédszünet, jól esett felkelni es mozogni a hosszas hason fekvés után. Az ebéd után következett a hajvonal berajzolása majd a délelőtt kiszedett graftok beültetése.
Ezúttal már háton fekhettem, félig ülő pozícióban, kényelmesebb volt mint a reggeli hasonfekvés, tevét lehetett nézni közben.
A helyi érzéstelenítés ugyancsak eléggé fájdalmas volt, fejem tetejét érzékenyebnek éreztem mint a donor területet. Miután az érzéstelenítő megtette hatását, elkezdődött a graftok beültetése.
Először a doktornő lyukakat fúrt, közben a műtősök elkészítették a graftokat, majd ezek beültetése következett. A graftok beültetése egy kicsit kellemetlenebb volt mint a kivétel, szerencsémre a fejem bőre nem vérzett annyira, úgyhogy elég hamar ment a beültetés, körülbelül fél 4 körül be is fejeződött a műtét.

Ezután megbeszéltük hogy mire vigyázzak másnapig, fájdalomcsilapitót kaptam meg egy flakon fiziológiás oldatot amivel 2 óránként kellett bepermetezni a fejemet. Fájni nem fájt a fejem, inkább nehéznek éreztem, aludni félig ülő pozícióban kellett, 2 párnát használtam mivelhogy nem volt szabad vízszintesen aludni.
Az első nap után mar jó érzés volt tükörbe nézni mivel látható volt már a hajvonal, mégha a pici véres rögök is láthatóak voltak, mintha más ember tekintett volna vissza a tükörböl.

Hajbeültetés után

Hajbeültetés után

Hajbeültetés után

A második nap az elsőhöz hasonlóan zajlott, sajnos a műtét végére nem sikerült a betervezett 7000 hajszálat beültetni (a donor terület sajnos nem volt eléggé megfelelő) ezért csak kb 5000 hajszál került átültetésre. A doktornő viszont megnyugtatott, lévén azt hogy a fejem méréte az átlagosnál kissebb,  el lehetett osztani a hajszálakat egy egyenletes lefedés érdekében.

Mindenképpen a skalp teljes befedésére 2 műtétre lessz szükség, a vertex területe nem került beültetésre.

A műtét összességében nem volt kellemetlen, de jó erzés volt túlleni rajta. Amennyiben az eredmény az elvárásaimnak megfelel majd, mindenképpen a második beavatkozásra is gondolok már, a teljes skalp lefedése érdekében,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése