2016. október 9., vasárnap

Első hét a műtét után

A műtét utáni hét fokozott ovatosságot jelent : még mindig nem szabad vizszintesen aludni, lehajolni, fizikai megerőltetést mellőzni kell.

Továbbra is 2 óránként a fiziólogiás oldattal kellett permeteznem a beültetett területet, időnként a donor területet is befújtam, a doktornő ajánlása szerint jót tesz, segiti a gyógyulást (a donor területet nem ragasztotta le a doktornő, tapasztalata szerint hamarabb gyógyul igy).

Első napokban a sebgyógyulással járó szivárgás miatt időnként  kicsit odaragadtam a párnához, illetve a védőpárnához amit a műtét lejártakor kaptam.  Az ajánlott 2 párnán kivül egy nyakpárnát ( amit a repülőkön szokás használni)  is használtam hogy kényelmesebbé tegyem az alvást, nem tette kimondottabban kényelmesebbé az alvást, inkább nyugodtabb voltam hogy megtartja a fejem a félig függőleges helyzetben.

Napközben próbáltam minnél többet ülve lenni és a párnákat mellőzni, hogy a donor terület lélegezhessen. Esténként, naplemente után félorákat sétáltam (egyrészt mert nem szabad napsütésnek kitenni a beültetett területet, másrészt pedig nem szivesen merészkedtem ki frissen műtött fejjel emberek közé.

Végül is az 5-ik nap kimerészkedtem nappal is, elmentem kocsit mosni, kalapot nem vettem mert nem volt napsütés. Körülbelül 5 perces feszélyezett halgatás után az egyik alkalmazott megkérdezte hogy mi történt a fejemmel, hajbeültetést csináltam esetleg? Picit furán éreztem magam, de válaszoltam kérdéseire, sőt érdekeltnek tűnt is, mivelhogy ő is kopaszodni kezdett ..

A 6-ik nap már óvatosan elkezdtem zuhanyozni a fejem, nagyon gyenge vizsugárral, félve maszirozva a beültetett területet (ez volt az első alkalom mikor meg mertem érinteni )

Egy hét után mentem az első konzultációra, itt a doktornő mindent rendben talált.

Hajbeültetés után 1 héttel a donor terület

Hajbeültetés után 1 héttel
A konzultáció végén megbeszéltük azt hogy mit szabad és mit nem csinálni az elkövetkező periódusban : sportolni, terembe járni csak 1 hónap lejárta után, hosszabb napsütésnek nem szabad kitenni a beültetett területet, ilyenkor ajánlott kalapot hordani.

Hajmosásra a doktornő ajánlott egy sampont amit a klinika forgalmaz, ami kimondottan hajbeültetés után ajánlott, ezt választottam ki, ne kelljen babasamponokat keresnem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése